Kasse

slik
fungerer det

Hver uke komponerer våre kokker tre nye fantastiske middager med produkter fra Norges beste småskalaprodusenter og sesongens råvarer. Matkassen vil som regel inneholde både kjøtt og fisk, og ofte en vegetarrett. Våre ukesmenyer er raske å lage og alle ingredienser er ferdig porsjonert i riktig mengde.

Våre kokker kommer fra noen av Norges mest kjente restauranter og de forbereder, porsjonerer, lager egne sauser, marinader, majoneser, krydderblandinger og krafter helt fra bunnen av. 

I våre matkasser finner du alt fra norske klassikere som skrei og karbonader i fløtesaus, til globale favoritter som hamburger, ramen og satay. Sammen med fantastiske råvarer får du til hver middagsrett enkle steg for steg oppskrifter. Det gjør matlaging til en lek og deg til en stjerne på kjøkkenet.

Når du bestiller en matkasse hos oss starter du opp et abonnement helt uten bindingstid! Ønsker du å gjøre endringer på ditt abonnement, eller sette leveransen på pause når du er bortreist, gjøres det raskt og enkelt på din konto. 

Vilkår og garantier

Kassen leveres til deg på din valgte leveringsdag innenfor ditt valgte leveringsvindu. Før selve leveringen vil du motta en sms hvor du kan spore din matkasse. Budbilfirmaets sjåfør ringer på dørklokken/porttelefonen. Dersom ingen er hjemme ringer vi på registrert telefonnummer. Hvis vi ikke får tak i deg setter sjåføren kassen igjen foran døren din (hvis mulig). Når varene blir satt igjen på din adresse vil ansvaret for kassen bli overført til deg. Dersom leveringsadressen ikke er tilgjengelig eller er feil, vil du miste leveransen og likevel bli belastet for fullt beløp.

Obs! Bor du i leilighet og sjåføren ikke kommer gjennom porten så kan vi dessverre ikke garantere at sjåføren får lagt kassen igjen foran døren. Dette må i så fall avtales med oss i god tid på forhånd enten via [email protected] eller direkte med transportør gjennom sms som du vil få tilgang til.

Dersom levering faller på en helligdag forbeholder vi oss muligheten til å flytte levering til dagen før eller etter. Om leveringsdagen blir endret vil du motta detaljerte opplysninger på epost i god tid slik at du kan gjøre eventuelle endringer i ditt abonnement.

Dersom Kokkeløren ikke klarer å levere kassen din, grunnet uforutsette omstendigheter som vi ikke råder over, slik som naturkatastrofe, første snøfall, ulykker osv. vil ikke Kokkeløren stå ansvarlig for uteblitt leveranse. For å pårope seg slik ansvarsfraskrivelse skal Kokkeløren informere alle berørte så fort det er praktisk mulig.

Endringer i ditt abonnement må registreres senest søndag kl. 23:59 for å gjelde leveringer i løpet av de neste ni dagene.
For eksempel: Hvis du ønsker å gjøre endringer på en levering som skal skje en gang mellom lørdag 10. juni og tirsdag 13. juni, må du gjøre disse endringene senest søndag 4. juni kl. 23:59.
Husk at alle endringer i abonnementet ditt må gjøres via «Din konto».

Vi gjør vårt aller ytterste for at du skal få den kvaliteten du forventer av Kokkeløren. Dersom varer likevel ikke er tilfredsstillende kan du kontakte oss slik at vi kan kompensere deg for feilen. Reklamasjon på feil, kvalitet eller mangler skjer via mail eller telefon.

Allergener: Kokkeløren merker alle råvarer med påkrevde allergener, men kan ikke garantere for at spor av allergener ikke kan forekomme i råvarer som normalt ikke inneholder allergenet.

Ta kontakt med oss på mail: [email protected]

Ofte stilte spørsmål

Når blir jeg belastet for min bestilling? 

Første kassen betales ved registrering av abonnement.
Deretter belaster vi i forbindelse med bestillingsfristen for den aktuelle leveransen.

Frister og endringer i abonnement

Endringer i ditt abonnement må registreres senest søndag kl. 23:59 for å gjelde leveringer i løpet av de neste ni dagene.
For eksempel: Hvis du ønsker å gjøre endringer på en levering som skal skje en gang mellom lørdag 10. juni og tirsdag 13. juni, må du gjøre disse endringene senest søndag 4. juni kl. 23:59.
Husk at alle endringer i abonnementet ditt må gjøres via «Din konto».

Hvis du etter frist ønsker å endre adressen på din neste levering, ta kontakt på [email protected] senest torsdag 12.00, uken før levering.

Hvordan endrer jeg min leveringsmetode og tidspunkt for levering?

Hvis du har valgt hjemlevering er det din postkode som definerer når vi kan levere din matkasse. Hvis du ønsker å endre leveringsdag eller tidsvindu kan du gjøre dette på min side.

Steg 1 – Endre leveringsmetode på min side

Steg 2 – Velg ny leveringsdag eller tidsvindu. Merk at denne først vil være gjeldende fra neste matkasse (som ikke allerede er bestilt)

Steg 3 – Bekreft ny leveringsdag eller tidsvindu ved å trykke på endre.

 

Bindingstid

Vår tjeneste er uten bindingstid. For avbestilling av en levering eller abonnement, må endringen registreres senest søndag kl. 23:59 for å gjelde leveringer i løpet av de neste ni dagene. For eksempel: Hvis du ønsker å gjøre endringer på en levering som skal skje en gang mellom lørdag 10. juni og tirsdag 13. juni, må du gjøre disse endringene senest søndag 4. juni kl. 23:59.
Du kan enkelt administrere leveringene i din personlige kalender under min side.

 

Hvordan endrer jeg betalingsopplysninger?

Logg inn på min side, klikk på fanen «Kontoopplysninger», klikk på «Legg til betalingsmetode».

 

Når mottar jeg matkassen?

I ordrebekreftelsen din vil du se hvilken dato og tidsvindu din matkasse din blir levert. Inne på min side vil du også se dine leveringsalternativer. 

Bruk av emballasje

Kokkeløren deler den store bekymringen vi har omkring plast som havner steder det absolutt ikke skal. Vi får ofte tilbakemeldinger om at vi benytter for mye plast, disse tar vi på største alvor. Her er grunnene for at vi benytter oss av dette utskjelte materialet:

Kokkeløren ønsker å bekjempe matsvinn som er en av de aller største miljøutfordringene vi står overfor i dag. For at råvarene skal holde seg best mulig og for at vi skal kunne porsjonere råvarene slik at du får akkurat det du trenger til middagen, verken mer eller mindre, er vi avhengige av å kunne pakke i plast. De aller fleste råvarer har lengre levetid pakket i plast.

Den klare anbefalingen fra renovasjonsetaten er å benytte plast som emballasje. Vi er på verdenstoppen i gjenvinning av plast, så lenge alle putter plasten i de blå posene som plasten hører hjemme i og IKKE kaster det andre steder, har vi kommet langt på vei. I Norge samler vi inn så mye som 95% av plastemballasjen.

100% nedbrytbart materiale, som i seg selv er en veldig bra ting, havner dessverre svært ofte sammen med plastemballasjen iom. at den er ofte er helt lik og ødelegger plastgjenvinningen.
Her er det dessverre ikke gode nok systemer i dag, men vi håper vi kan benytte oss mer av dette fremover.

Mange av våre kunder etterspør mer utstrakt bruk av papir i stedet for plast. Artikkelen under viser at papir er mindre miljøvennlig enn plastposer og svært mange råvarer har kort levetid pakket i papir. Papirposer avgir dobbelt så mye Co2-gasser når de produseres.

Kokkeløren er vårt ansvar bevisst og skal jobbe for de beste løsningene for miljøet.
Les også: Det er en myte at papirposene er bedre enn plast

 

Allergener

Kokkeløren har ikke mulighet til å tilpasse menyene for allergier. Alle råvarer merkes med påkrevde allergener, men vi kan ikke garantere for at spor av allergener ikke kan forekomme i råvarer som normalt ikke inneholder allergenet.

 

Endre passord

Du kan endre ditt passord ved å trykke på «Mistet passordet ditt?» eller ved å redigere passordet inne på din profil.
Hvis du ikke mottar e-posten med link til passordbytte i innboksen innen 2 minutter, sjekk søppelpost, eventuelt kontakt oss på [email protected].

 

Mistet oppskrifter

Oppskrifter for denne og forrige ukens meny finner du under fanen «SLIK FUNGERER DET».

 

 

 

Bestill vår matkasse

Vår matkasse er ny fra uke til uke. Den består av 3 middager med Norges beste lokale råvarer og alle ingredienser er ferdig porsjonert i perfekt mengde. Deilig enkelt. Fantastisk godt.